Książkowy Maj + Czerwiec!: Jodi Picoult, Nina Majewska-Brown, Magda Omilianowicz, Katarzyna Michalak


Czerwiec się skończył, więc czas na książkowe podsumowanie. W Maju podsumowania nie było, gdyż był to miesiąc dość ciężki i intensywny (w sumie czerwiec też takim był) i przeczytałam wtedy tylko jedną książkę. Uznałam, że to bez sensu robić wpis, który byłby tak krótki i postanowiłam zrobić podsumowanie zbiorcze z dwóch miesięcy. W ten sposób w tym wpisie znajdą się moje opinie o czterech książkach. Wyszło dość zabawnie, ponieważ wszystkie książki zostały napisane przez kobiety. Zauważyłam również, że postawiłam na polskie autorki, a był to całkowity przypadek.

1. "Zagubiona przeszłość" Jodi Picoult

Naprawdę świetna książka. Jodi Picoult to bardzo utalentowana pisarka. Aż szkoda, że dopiero teraz wpadła mi w ręce jej książka. "Zagubiona przeszłość" to książka, w której spotykają się różne gatunki literackie. Nieco romansu, dramatu, a nawet kryminału. Poznajemy historię z perspektywy wszystkich bohaterów, dzięki czemu możemy w pełni utożsamić się z każdym z nich. Historia opowiada o kobiecie, która w pewnym momencie życia dowiaduje się, że tak naprawdę nie jest tym, kim myślała, że jest. Oszukana przez swoich najbliższych próbuje dowiedzieć się prawdy o sobie.

2. "Zwyczajny dzień" Nina Majewska-Brown

Ile jest w stanie przeżyć zwyczajna osoba? Śmierć bliskich, niezrozumienie, osamotnienie, zdradę ukochanej osoby... A nieszczęścia nie mają końca.
Druga część książki 'Wakacje' i równie porywająca, zaskakująca i wzruszająca. Jak nigdy nie przepadałam za twórczością polskich autorów, tak tutaj jestem bardzo zadowolona i chętnie czytałam obie powieści. Już niedługo łapię za trzecią część.

3. "Bestia. Studium zła" Magda Omilianowicz

Szok. Masakra. Brak mi słów. To zdecydowanie trzeba przeczytać, żeby zrozumieć, o co chodzi. Rzadko czytam literaturę faktu. To dopiero druga książka tego gatunku, która wpadła w moje ręce, a już wiem, że będę sięgała po niego częściej.
Bestia. Człowiek, który chodzi po świecie i rządzi się swoimi prawami. Aż mną wstrząsa, gdy myślę, że takie osoby chodzą po tym świecie, są wśród nas, mijają nas na ulicy. Tym bardziej wstrząsa, bo jest prawdziwe.

4. "Zemsta" Katarzyna Michalak

Niestety nie jest to książka, która by mnie zachwyciła i którą zapamiętałabym na długo. Historia wydawała mi się bardzo naciągana. Nie przepadam za tego typu filmami, a co dopiero książkami. Mafia, zemsta, porwania - to nie dla mnie. Jak się okazuje, jest to już druga część z tej serii, więc być może mam takie zdanie tylko dlatego, że nie znam wcześniejszej historii.



Podsumowanie
Ilość przeczytanych książek: 4
Ilość przeczytanych stron: 1320
Najlepsza ocena na LubimyCzytać: "Bestia. Studium zła"
Najlepsza książka według mnie: Zdecydowanie zgadzam się z LubimyCzytać. Ciężko jednak powiedzieć o niej, że jest 'fajna'. Ona szokuje, dlatego warto ją przeczytać.


Czytaliście którąś z tych książek? A może któraś was zainteresowała?

Komentarze

Popularne posty