Jaki przewodnik wybrać, gdy planujemy podróż?

Jako że kocham książki, również, gdy wybieram się w podróż, lubię mieć przy sobie coś papierowego. Coś, co wskaże mi drogę gdzie iść i co zobaczyć. Jestem wzrokowcem, kocham dotyk papieru, dlatego nie wystarczy mi przeczytanie w internecie informacji na temat danego miejsca. Księgarnie oferują nam szeroki wybór przewodników. Stąd pytanie: który z nich wybrać, gdy wyruszamy w podróż? Każdy na pewno kieruje się czymś innym, dla mnie jednak najważniejsza jest przejrzystość. Jestem także typem zbieracza, dlatego nikogo nie zdziwi fakt, że zbieram właśnie przewodniki. Miałam już do czynienia z różnymi wydaniami, dlatego chciałabym podzielić się spostrzeżeniami z wami. Może właśnie komuś z was pomoże to w wyborze odpowiedniego przewodnika.



Zdecydowanie najlepszymi przewodnikami, z jakimi się spotkałam, są te z serii Miasta Świata Pascala. W środku wszystko jest przejrzyste, a każde miejsce, atrakcja, oznaczone są osobnym zdjęciem. Dzięki temu wiemy, co może nas zainteresować i co będziemy chcieli zobaczyć po przyjeździe do danego miasta. Dodatkowo w środku możemy znaleźć wiele map miasta, dzielnic, a także rozpisane linie metra (jeśli akurat metro w tym mieście się znajduje). Dodatkowo przy każdej atrakcji podane są godziny otwarcia, numer telefonu, cena wstępu (oznaczone jako wejście bezpłatne, niedrogie, umiarkowane, drogie itd.), strona internetowa i informacja, jaki środek komunikacyjny tam dojeżdża.


Kolejny, bardzo dobry moim zdaniem przewodnik, to przewodnik ExpressMap explore!guide. Mój jest w wersji kieszonkowej (pocket), lecz widziałam także inne wersje. Mimo to wydaje mi się, że w tym przewodniku jest wszystko, co potrzeba. W zestawie znajduje się także bardzo duża mapa ze spisem treści i zaznaczonymi najważniejszymi atrakcjami, a także mapką metra. Na samym początku znajduje się spis treści podzielony na dzielnice miasta. Dzięki temu łatwo znaleźć interesujące nas punkty. Przy każdej atrakcji znajduje się opis i zdjęcie, a także adres, strona internetowa, godziny otwarcia, a także ceny wstępu.


Jako trzeci wybrałam przewodnik z serii 'Top 10' wydawnictwa olesiejuk. Jest on także zadowalający, lecz postawiłabym go nieco niżej w porównaniu do dwóch poprzednich. Przewodnik Top 10, na wewnętrznych stronach okładki posiada mapy miasta. W środku przewodnika możemy znaleźć wiele informacji o atrakcjach, a także poznać ciekawostki na temat miasta. Pod koniec przewodnika znajdują się także wskazówki dla turystów oraz słowniczek z podstawowymi zwrotami.


Dwa ostatnie przewodniki, które całkowicie nie przypadły mi do gustu, pomimo pięknych okładek i atrakcyjnych cen, to przewodniki Pascal Lajt Itaka oraz Bezdroża travelbook. Przewodniki przedstawiają w większości ciekawostki o życiu w danym miejscu, o jedzeniu, a także informacje krajoznawcze. Mniej informacji znajdziemy w nich o konkretnych punktach, które warto odwiedzić. Mimo że zdjęcia w nich są przepiękne, jest to niestety moim zdaniem za mało. Przewodniki te są zwyczajnie nieczytelne i ciężko jest w nich znaleźć konkrety, które ja tak bardzo lubię. Także mapy, które umieszczone są na końcu przewodników, nie są zbyt pomocne.



Wciąż poszukuję ciekawych i dobrych przewodników, które przydadzą mi się w kolejnych podróżach. Może Wy znacie coś godnego uwagi? Dajcie znać w komentarzu ;-)

Komentarze

  1. Nie korzystam przeważnie z przewodników, ale pewnie jak wybiorę się kiedyś sama w podróż to ulegnie to zmianie :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz! Motywuje mnie on, do dalszego tworzenia! :)

Popularne posty