Co koniecznie trzeba zrobić będąc w Pradze? - Top5

W każdym z miejsc, które odwiedzam, staram się odnaleźć coś, co jest warte zrobienia lub zobaczenia. Również po powrocie z Pragi postanowiłam, że napiszę taki post. Przedstawiam wam moje Top5 rzeczy, które koniecznie trzeba zrobić, będąc w Pradze.

Top 1!: Zjeść czeski Trdelnik
Wybierając się do Pragi, wiedziałam, że koniecznie muszę skosztować tego smakołyku. A ponieważ jestem ogromną fanką słodkości, wcale się nie rozczarowałam - było pysznie!
Czym właściwie jest trdelnik? Jest to tradycyjne słodkie ciasto w kształcie walca, które jest grillowane, a następnie oprószone cukrem. Podawane na wiele sposób: z lodami, bitą śmietaną, owocami, a także polewą. Właściwie jest to coś przypominającego naszego polskiego kołacza (na Śląsku znanego jako kurtosz). Mimo że jest to deser pochodzący ze Słowacji, w Pradze trdelnik spotkamy na każdym kroku.
Cena za trdelnik to około 180 koron (30 zł). Wielkość jest adekwatna do ceny. Trdelnik stał się właściwie naszym obiadem, jest duże, słodkie i syte. Zaspokoiłyśmy swój głód już do końca dnia. Ja niestety nawet nie podołałam, pomimo tego, że kocham słodkości, a trdelnik to mistrzostwo świata, nie udało mi się zjeść go całego.
U innych turystów przyuważyłam także trdelnik w wersji mini (wersja z bitą śmietaną lub lodami, z owocami nie widziałam), jednak niestety nie znalazłam miejsca, w którym można było takie zakupić.
Mój trdelnik był z bitą śmietaną, truskawkami i polewą czekoladową, mama jadła trdelnik z bitą śmietaną, jabłkami i cynamonem.


Top 2!: Spróbować czekolady z... konopią.
Właśnie tak, dobrze przeczytaliście. W Pradze konopia jest w pełni zalegalizowana (oczywiście w nieznacznych ilościach), dlatego nikogo nie powinien zdziwić widok czekolad, lizaków, piw, herbatek, likierów i innych tego typu rzeczy, które ją w sobie zawierają. Oczywiście trzeba zaznaczyć, że jej ilość jest znikoma i niewyczuwalna dla naszego organizmu. W czekoladzie znajduje się tylko 10% nasion konopi. Jednakże fakt jest taki, że czekolada ta jest naprawdę smaczna i może być fajnym i nieco zabawnym prezentem z Pragi. Zalecam kupowanie w marketach oddalonych od Starego Miasta, gdyż w sklepach z pamiątkami cena za czekoladę wynosi nawet 100 koron (ok.16 zł), a w Marketach jest ona o połowę niższa (ok.8 zł).
Nie polecamy za to piwa Cannabis Beer. Było kupione na prezent dla dwóch osób i niestety jest niewarte zakupu, gdyż jest zwyczajnie niedobre. Lepiej zainwestować w pyszną, mleczną, konopną czekoladę! (na zdjęciu zielone opakowanie w białe kropki)


Top 3!: Iść na Most Karola o zachodzie słońca.
Most Karola robi wrażenie za dnia, więc wystarczy tylko pomyśleć, jak piękny może być wieczorową porą. Zachód słońca, muzyka na żywo - to wszystko ma swój niepowtarzalny klimat. Warto przespacerować się wzdłuż mostu i przeżyć to samemu.


Top 4!: Podziwiać panoramę Pragi z Hradczan.
Praga kojarzy mi się z kolorem pomarańczowym. Dlaczego? Wystarczy spojrzeć na miasto z góry. Najpiękniejsza panorama, jaką widziałam. Hradczany to miejsce, które zdecydowanie warto zwiedzić i nie tylko ze względu na piękne widoki na miasto.



Top 5!: Wejść do sklepu z zabawkami.
To takie miejsce, w którym każdy przypomni sobie smak dzieciństwa. Maskotki, kukiełki, inne zabawki - raj dla dzieci, ale jak się okazuje, nawet dla dorosłych. Jeden z takich sklepów znajduje się na samym wejściu do Starego Miasta. Można tu nawet spotkać krecika.


Jeżeli byliście w Pradze, dajcie znać co was zafascynowało. Może jest coś innego, co waszym zdaniem warto zrobić lub zobaczyć w Pradze?

ooo

A inne wpisy na temat Pragi znajdziecie TU:
1. Pojechałyśmy do Pragi!
2. [WIDEO]relacja z Pragi!
3. Praga - informacje praktyczne.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz! Motywuje mnie on, do dalszego tworzenia! :)

Popularne posty