Zostałam Miss? - jak to się zaczęło

A taką własnoręcznie robioną koronę otrzymałam na Święta od mojej siostry.
Zostałam Miss Bożego Narodzenia 2017 ;)

Swoją przygodę z konkursami piękności rozpoczęłam ponad dwa lata temu - w sierpniu 2015 roku, kiedy to zgłosiłam się do konkursu Miss Aquaparku, odbywającego się w moim mieście. Był to mój debiut w tego typu konkursach. Każdy, kto mnie zna, wie, że zatraciłam się w tym na całego, a wybory Miss stały się moją pasją. A zaczęło się właściwie od chęci spróbowania czegoś nowego. Przygotowania do wyborów Miss Aquaparku były jednodniowe. Udział w konkursie brało 24 dziewczyny z całej Polski. Nie udało mi się zająć żadnego miejsca w tym konkursie. Była to jednak świetna zabawa i przetarcie szlaków w konkursach Miss. Wtedy jednak jeszcze nie wiedziałam, że moja przygoda dopiero się zacznie.

Zdjęcie z wyborów Miss Aquaparku 2015


Jakiś czas później, na jednym z portali społecznościowych, natrafiłam na jeden z konkursów regionalnych Miss Polski. Postanowiłam wysłać zgłoszenie internetowe. W końcu nie miałam nic do stracenia, a mogłam jedynie zyskać. Na casting musiałam jednak poczekać kilka długich miesięcy. Nadszedł mroźny grudzień, a ja otrzymałam informację o zbliżającym się castingu. Wahałam się, czy iść spróbować, czy jednak zrezygnować. W końcu stwierdziłam, że pójdę, aby potem nie żałować. W ten właśnie sposób, kilka tygodni później, zostałam finalistką Miss Polski Ziemi Łódzkiej 2016. Z ponad dwustu dziewcząt marzących o koronie Miss, zostało nas tylko 17. Dla mnie to już był ogromny sukces. Przygotowania do tego konkursu to trzy miesiące bardzo ciężkiej pracy, prób, podczas których ćwiczona jest choreografia, wielu sesji dla partnerów, a także sesja oficjalna. To trzy intensywne, ale bardzo piękne miesiące. Ciężko to zrozumieć, to po prostu trzeba przeżyć. Niestety, również w tym konkursie się nie udało. Teraz patrząc przez pryzmat czasu, wydaje mi się, że stres zrobił swoje. Wiedziałam jednak, że to nie koniec. Dzięki Miss Ziemi Łódzkiej pokochałam konkursy piękności. Nie byłam jednak pewna, kiedy i gdzie, ale wiedziałam, że kiedyś spróbuję znów swoich sił.

Gala Finałowa Miss Ziemi Łódzkiej 2016

Następny rok minął mi bardzo szybko. Na portalach społecznościowych śledziłam wiele konkursów Miss. Pewnego majowego dnia zobaczyłam to: casting do konkursu Miss Polonia Województwa Łódzkiego. Casting miał odbyć się na dniach. Moje zgłoszenie się do konkursu było wręcz spontaniczne. Decyzję o pojechaniu na casting podjęłam rano tego samego dnia. Uznałam, że raz się żyje, a spróbować nigdy nie zaszkodzi. Idąc tą drogą, jak się można domyślić, dostałam się do finału. Konkurs Miss Polonia to także ciąg przygotowań, na co składa się sesja finalistek, konferencja prasowa, przymiarki, a na sam koniec tydzień prób, gdzie finalistki uczą się choreografii. Nadszedł dzień finału. Ku mojej uciesze, dostałam się do Top10 konkursu. Pierwszy tak ważny dla mnie sukces osiągnięty. Niestety, w Top5 miejsca dla mnie zabrakło. Nie miałam już szansy na zdobycie korony, mimo wszystko byłam szczęśliwa, że udało mi się pójść naprzód i dostać się do najpiękniejszej dziesiątki. Jak się później okazało, dla mnie przygoda z konkursem wcale się nie skończyła. Na samym końcu, zaraz przed koronacją, jury przyznawało Dzikie Karty umożliwiające wzięcie udziału w Półfinale ogólnopolskiego konkursu Miss Polonia. Ku mojemu zaskoczeniu, jedna z Dzikich Kart przypadła właśnie mi. W tym momencie stałam się Półfinalistką Miss Polonia.

Gala Finałowa Miss Polonia Województwa Łódzkiego 2017, pokaz kolekcji Marty Kuszyńskiej
fot. Natalia Zdziebczyńska

Gala Finałowa Miss Polonia Województwa Łódzkiego 2017, pokaz kostiumów kąpielowych marki Gabbiano
fot. MissionBeauty

Dwa tygodnie później, w Warszawie odbył się wyżej wspomniany Półfinał. Na castingu pojawiło się ok. 150 dziewcząt. Miejsc w Finale było tylko 19. Niestety dla mnie przygoda zakończyła się w tym miejscu.

Czym są konkursy Miss?

Aby wziąć udział w konkursie Miss, potrzeba wiele odwagi. Nie każdy odważyłby się na wystawienie do publicznej oceny. Mnie te konkursy wiele nauczyły, ukształtowały mój charakter, rozwinęły moje cechy. Dzięki tym konkursom stałam się bardziej pewną siebie osobą. Znam swoją wartość i wiem, że najlepiej czujemy się wtedy, kiedy to my w siebie wierzymy. Konkursy Miss uczą odpowiedzialności, punktualności, wywiązywania się ze swoich obowiązków, uczą także pracy w grupie. Konkursy Miss to przyjaźnie zawarte podczas trwania konkursu, które często pozostają na dłużej. To także niesamowita przygoda życia i niezapomniane wspomnienia.
Miss widziana jest przez pryzmat głupiej, pustej dziewczyny. Tylko dlaczego? Wszystkie Miss, jakie znam, wszystkie finalistki, to dziewczyny inteligentne, znające swoją wartość kobiety. Wiele moich koleżanek z tych konkursów, to na przykład studentki prawa, architektury, dziennikarstwa, zarządzania czy kierunków medycznych. Dlaczego więc z góry uznawane są za "głupie"? Większość z nas wzięła udział w tym konkursie, aby przeżyć coś niesamowitego, aby udowodnić coś sobie, a także innym. Żeby udowodnić, że Miss, to nie tylko "ładna buzia", ale też inteligencja, pewność siebie, elegancja i odpowiedzialność. To spełnianie swoich marzeń, otwarte drzwi do kariery telewizyjnej. Miss to nie tylko 'pokój na świecie" z czym niestety konkursy te są najbardziej kojarzone. Bo Miss to same najlepsze cechy w jednej kobiecie.

ooo

Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam, jak wyglądają tego typu konkursy i co mogą one oferować. Może tych kilka słów sprawi, że parę osób zmieni swoje nastawienie do konkursów Miss i dziewcząt biorących w nich udział. Być może ta droga jeszcze się dla mnie nie zamknęła i będę dalej próbowała sięgnąć po koronę. Jeśli nawet się nie uda, będę mimo wszystko szczęśliwa, że mam odwagę próbować, spełniam marzenia i robię coś, co uwielbiam i w czym czuję się dobrze.

Komentarze

  1. Bardzo ładne zdjęcia, świetnie napisany tekst, nie ogólnie, ale bardzo treściwie! Super robota! Gratuluję! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję i tak wszystkich osiągnięć ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś odważna dziewczyna jeśli w takim konkursie występujesz. Nowe doświadczenie nabrałaś, w przyszłym roku czy kiedy wystartujesz na pewno uda cie się.

    OdpowiedzUsuń
  4. Woow, to było moje marzenie z dzieciństwa :D tytuły jak najbardziej zasłużone, bo jesteś śliczna i na dodatek fajnie piszesz. :)
    Pozdrawiam.

    http://ametystova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje kochana osiągnięć :)
    Takie konkursy są na pewno świetnym, ale i zarazem stresującym doświadczeniem.
    Najważniejsze, że próbujesz swoich sił, życzę dalszych sukcesów <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Miss Ziemi Łódzkiej to zdecydowanie najlepszy konkurs regionalny <3 Gosia jest wspaniałą osobą <3 szkoda, że nie przeszłaś dalej:) ale za to masz cudowne wspomnienia. Bardzo miło się czyta jak dziewczyny tak pięknie wypowiadają się o konkursach. Sama pracowałam przy konkursie Miss Polski a wcześniej rownież startowałam. Taki tekst to miód na moje serce;)

    Pozdrawiam
    Miss Ziemi Świętokrzyskiej 2010 :*

    OdpowiedzUsuń
  7. gratulacje, życzę dużo sukcesów

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety takie są stereotypy sle super ze opisałaś jak to wyglada „od kuchni” :)
    ONLY DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  9. Najgorsze jest stereotypowe myślenie, które ograniczaja wielu ludzi. Jesteś piękna i wcale się nie dziwię, że tak wiele osiągnęłaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie się prezentujesz na wybiegu! zazdroszczę Ci ;) za zawsze marzyłam o pracy modelki jednak mój wzrost na to nie pozwala ;P
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz! Motywuje mnie on, do dalszego tworzenia! :)

Popularne posty